Terms & conditions

KÖP
Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse och faktura genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn.
Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc, förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.
Cecal Interior ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.
Rabattkod: En och samma rabattkod får endast nyttjas en gång per kund.
PRIS & BETALNING
I priserna ingår 25% moms om inget annat anges.
Vi tillämpar förskottsbetalning. Du får en faktura som du ska betala och vi skickar beställningen så fort pengar kommit in, om inte annat kommuniceras pga t.ex tillgång av vara. Samma om du väljer att Swisha.
FRAKT
Fraktkostnaden baseras på ordersumman. Fri frakt gäller för köp över 500 kr, gäller dock ej metervara där faktisk fraktkostnad tillkommer. För ordersummor på 500 kr eller lägre tillkommer 65 kr i frakt.
LEVERANSTIDER
Leveranstiderna ligger normalt på 3-5 vardagar för leveranser inom Sverige. Gäller ej beställningsvaror som tyg, eftersom dessa produkter ej är lagerförda.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning, slut på lagret, förseningar från leverantörer, med mera.
För leverans utanför Sverige är leveranstiden 5-10 vardagar.

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde.

LEVERANS
Din beställning skickas i de flesta fall med DHL Service point. Du får en leveransavisering som skickas till angivet mobiltelefonnummer eller e-post och hämtar ut leveransen på närmaste DHL utlämningsställe. För möbler sker leverans till uppgiven adress enligt överenskommelse med fraktbolag.

AVBESTÄLLNING
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig. Detta gäller ej beställningsvaror som tyg,dukar el duschdraper, där beställningen godkänd orderbekräftelse är bindande.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
För att förhindra att leveransen går i retur behöver den hämtas på utlämningsstället inom 14 dagar, annars debiteras en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till utlämningsombudet (eller chauffören vid direktleverans) vid mottagandet av försändelsen. Be att ombudet/transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln eller i sitt pakethanteringssystem. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till oss, så åtgärdar vi felet.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla beställda varor är Cecal Interiors egendom tills dess att full betalning kommit oss tillhanda.

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. För att förenkla hanteringen av reklamationen: uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning när vi fått den defekta varan i retur.

ÅNGERRÄTT, UNDANTAG & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Undantaget från denna rätt är produkter som är beställningsvara, som t.ex tyger, dukar och duschdraperier.
Ångerrätten gäller ej företag.
Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får inte vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. Returfrakt vid ångrat köp bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd.
Så här gör du en retur:
1. Kontakta vår kundtjänst via mail retur@cecal.se eller telefon 070-3715577 och be om en returfraktsedel. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Standardformuläret kan du ladda ner här.
Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.
2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att packa i retursedel med kontaktuppgifter samt orsak till returen.
3. Returnera varan med hjälp av returfraktsedeln.
Returadressen är:
Cecal Interior Design
Babordsgatan 4
426 76 Västra Frölunda
Sverige

GARANTI
Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
Vid ett reklamationsärende skall du kontakta oss via mail (al@cecal.se )eller telefon 070-3715577, så hjälper vi dig vidare. Du kommer att bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekta varan, där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

FORCE MAJEURE
Händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Cecal Interior Design befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.
Vi använder cookies. En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något annat sätt.

VÅRA FÖRETAGSUPPGIFTER
Cecala Interior Design
Babordsgatan 4
426 76 Västra Frölunda

SE1966031039431